Privacyreglement

Wij infomeren u graag over de verwerking van uw persoonsgegevens: 


Uw persoonsgegevens en medische gegevens slaan wij digitaal op. Dit doen wij om goede zorg aan u te kunnen verlenen. Het verwerken van uw gegevens doen wij volgens ons privacy- en dataveiligheidsbeleid. U gaat met die opslag (verwerking) akkoord door uw zorg door onze praktijk te laten uitvoeren.


Zo gaan wij met uw persoonsgegevens om:

  • Uw persoonsgegevens slaan wij op en gebruiken we zodat wij goede zorg aan u kunnen verlenen.De praktijk draagt er zorg voor dat de gegevens veilig worden opgeborgen, dat deze niet verloren raken en niet in onbevoegde handen komen. Alleen rechtstreeks bij de behandeling betrokken personen hebben toegang tot de gegevens.
  • Uw gegevens geven wij alleen door aan derden als dat nodig is voor het leveren van goede zorg. Indien hiervoor op basis van de wet specifieke toestemming is vereist, vragen we die vooraf aan u.
  • Uw gegevens verwerken wij op basis van de behandelovereenkomst zoals beschreven in de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).
  • Een beperkt aantal gegevens uit het dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie.
  • U kunt onderdelen van uw persoonsgegevens bekijken. Stuurt u ons dan een schriftelijk verzoek.
  • Als u vindt dat de gegevens die wij van u hebben opgeslagen niet correct zijn, mag u ons schriftelijk vragen om uw gegevens aan te passen.
  • U kunt ons vragen om uw persoonsgegevens te wissen. Als wij dit doen kunnen wij (mogelijk) niet langer verantwoorde zorg aan u verlenen. De WGBO vereist een bewaartermijn van 15 jaar. Daarom slaan we uw gegevens in dat geval op in een inactief archief, onzichtbaar en onbruikbaar voor de normale gebruiker.
  • U kunt uw toestemming tot onze verwerking van uw persoonsgegevens intrekken. Wij kunnen dan (mogelijk) geen verantwoorde zorg garanderen. Wij slaan uw gegevens in dat geval op in een inactief archief. (zie boven)
  • U kunt bij ons bezwaar maken als u het niet eens bent met de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken.
  • U krijgt bericht van ons als er iets mis is gegaan met uw persoonsgegevens.
  • Uw gegevens verwerken wij niet langer dan nodig is voor het leveren van goede zorg. Wij houden ons aan de bewaartermijnen van de WGBO.
  • Het bovenstaande geldt ook voor persoonsgegevens die wij via derden ontvangen.
  • Elke patient (e) heeft de mogelijkheid tot het indienen van een klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Betalingen, begrotingen en tarieven 2024

U ontvangt de rekening van Infomedics. 

Onze rekeningen worden door Infomedics verstuurd.


Rekeningen van Infomedics
Na uw behandeling in onze praktijk, controleert Infomedics of deze gedekt wordt door uw zorgverzekering.  Als u niet (volledig) verzekerd bent voor de behandeling stuurt Infomedics u een rekening.


Uw rekening betalen
U heeft 30 dagen de tijd om de rekening te betalen. Betaalt u via internetbankieren, let er dan op dat u de betaalgegevens gebruikt die op deze rekening staan (let op: dit is een ander rekeningnummer dan u gewend was!). U kunt ook de QR-code die op de rekening staat scannen met uw mobiele telefoon. U wordt dan direct naar uw iDEAL betaalpagina geleid. Alle betaalgegevens zijn al netjes voor u ingevuld, waardoor u alleen nog akkoord hoeft te geven op de betaling.


Digitale rekening
Als uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres bij ons bekend zijn, dan ontvangt u uw rekening voortaan digitaal. Wilt u hier geen gebruik van maken? Geef dit bij ons aan tijdens uw volgende bezoek.


Wat gebeurt er met uw gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics heeft zijn systemen maximaal beveiligd en voldoet aan alle wet- en regelgeving rondom privacy. Ontdek wat Infomedics allemaal doet om uw gegevens te beschermen.


Vragen over uw rekening
Op de website van Infomedics vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Ook kunt u op de website via de rekeningchecker snel en eenvoudig controleren of uw rekening al is betaald. Komt u er niet uit, dan kunt op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur bellen met de Servicedesk van Infomedics via telefoonnummer 036 – 20 31 900.


Direct betalen in de praktijk
Het staat u natuurlijk ook vrij om na afloop van de behandeling de rekening gelijk te betalen (pinnen is mogelijk) of mee te nemen. Indien u een aanvullende tandartsverzekering heeft dan kunt u de rekening zelf indienen bij de zorgverzekeraar die dan aan u uitbetaalt.


          Klik hier voor de KNMT- betalingsvoorwaarden tandheelkundige zorg.


Begrotingen
Behandelplannen (die naar aanleiding van bijvoorbeeld een regulier controle bezoek worden opgesteld) welke €150,- overschrijden zullen standaard worden voorzien van een begroting. Deze begroting wordt bij voorkeur via email aan u verzonden. De begroting is bedoeld voor u zelf zodat u op voorhand weet waar u aan toe bent. De daadwerkelijke declaratie gaat in de meeste gevallen rechtstreeks naar de factoringmaatschappij. Indien mogelijk voegen wij ook een vergoedingsoverzicht toe aan de begroting.  U kunt op eigen initiatief ook een begroting aanvragen voor de uitvoering van behandelplannen onder €150,-


Tarieven 2024
Wij werken samen met verschillende tandtechnische laboratoria. Eén van hen heeft ons een prijslijst verstrekt. U kunt op de volgende link klikken om hiervan een idee te krijgen. Daarnaast staan de geschatte techniekkosten ook altijd vermeld op de door ons aan u verstrekte begroting.


Prijslijst K&R 2024 Tandtechnisch laboratorium Kesseler & Reuvekamp

De tarievenlijst tandheelkundige zorg 2024 kan hier worden ingezien.


Voor het niet nakomen van geplande afspraken wordt € 1,- per minuut in rekening gebracht.

BIJ ANNULERING BINNEN 48 UUR VOOR DE GEMAAKTE AFSPRAAK KUNNEN ER KOSTEN IN REKENING WORDEN GEBRACHT.

* GEMAAKTE AFSPRAKEN KUNNEN NIET VIA EMAIL WORDEN GEANNULEERD!! ANNULERING VAN AFSPRAKEN KAN UITSLUITEND TELEFONISCH OF BIJ ONS AAN DE BALIE

Klachtenregeling

Mocht u ontevreden zijn over de gang van zaken binnen onze praktijk of een uitgevoerde behandeling? Dan zouden we u willen vragen contact met onze praktijk op te nemen (contactpersoon: Lucinda Hough-de Boer). In eerste instantie streven we er naar om samen met u eventuele ontevredenheden zo snel mogelijk op te lossen.


Mochten we er samen toch niet uitkomen dan kan het TIP (Tandheelkundig Informatie Punt) bijstaan in het advies geven over hoe om te gaan met de klacht. Het TIP kan eventueel doorverwijzen naar een klachtenregeling. Het TIP is alleen bereikbaar door het invullen van dit contactformulier.


Onze praktijk is aangesloten bij de KNMT Klachtenregeling.